A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Уплатнівський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

Шкільне методичне об’єднання класних керівників

 

 

Для керування виховним процесом у ліцеї

створено методичне об'єднання класних керівників.

 

Методичне об'єднання класних керівниківструктурний підрозділ внутрішньоліцейної системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.

 

Проблема, над якою працює ліцейне методичне об'єднання класних керівників:

«Розвиток в учнів громадянськості, патріотизму як найважливіших духовно-моральних і соціальних цінностей, формування у школярів професійно значущих якостей, умінь і готовності до їх активного прояву в різних сферах життя суспільства, вірності конституційному і військовому обов'язку в умовах мирного і воєнного часу, високої відповідальності і дисциплінованості;

передання молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду й на основі цього формування особистісних рис громадянина України, розвиток індивідуальних особливостей і талантів».

 

 

Основні завдання

методичного об’єднання класних керівників:

                                                                      

- утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;

- виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;

- підвищення престижу військової служби, а звідси – культивування ставлення до солдата як до захисника вітчизни, героя;

- усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;

- сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;

- формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;

- утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;

- культивування кращих рис української ментальності - працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення до природи;

- формування мовленнєвої культури;

- спонукання зростаючої особистості до активної протидії українофобству, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму.

     - cтворення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів.

     - організація навчально-вихоаного процесу на реалізацію державних, регіональних та районних програм в галузі освіти.

 

Основою методичної роботи з класними керівниками є  системний, діяльнісний та особистісний підходи.  Підґрунтям  діяльності щодо підвищення фахового рівня  педагогів є такі  головні принципи:

  • науковість;
  • актуальність;
  • системність;
  • комплексність;
  • систематичність;
  • творчість;
  • конкретність;
  • оперативність;
  • колективність;
  • єдність теорії і практики.



 

 

 

 

Прогнозований результат роботи МО:

 

 

  • Підвищення рівня патріотичного розвитку школярів..
  • Забезпечення комплексного підходу до

 гармонійного розвитку школярів.

  • Підвищення ефективності виховання у дітей

         пізнавального інтересу до рідного краю, своєї країни..

  • Формування дбайливого ставлення до рідної мови,

культури, традицій; відповідальності за збереження

        природи рідного краю.

  • Прагнення зробити свій внесок у долю Батьківщини.
  • Прагнення праці на благо рідної країни, її народу.
  •  Виховання гармонійної особистості, здатної реалізувати себе у подальшому дорослому житті.

 

 

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ

 

 

І. Загальні положення 

 

1. Методичне об’єднання класних керівників — структурний підрозділ внутрішньоліцейної системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.

2. Методичне об’єднання класних керівників створюється з числа класних керівників 1 -11 класів.

3. Керівництво роботою методичного об’єднання класних керівників здійснює голова (керівник), а за його відсутності – секретар МО.

4. Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник

директора з виховної роботи.

5. Уся діяльність Методичного об’єднання класних керівників здійснюється

на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період,

 так і на перспективу згідно з Програмою розвитку школи, річним планом

роботи та цим Положенням.

 

ІI. Функції методичного об’єднання класних керівників

Методичне об’єднання класних керівників:

1. Організовує колективне планування й колективний аналіз діяльності

класних колективів.

2. Координує виховну діяльність класних колективів та

організовує їхню взаємодію в педагогічному процесі.

3. Визначає та узгоджує принципи виховання та соціалізації учнів.

4. Організовує вивчення та застосування класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи.

5. Здійснює обговорення соціально-педагогічних програм класних керівників

і творчих груп педагогів, матеріалів узагальнення передового педагогічного досвіду роботи класного керівника.

6. Оцінює роботу членів об’єднання, подає адміністрації школи пропозиції

 щодо заохочення найкращих класних керівників.

 

 

 

ІІІ. Документація методичного об’єднання класних

Керівників

 

1. Звіт про виконану роботу за минулий навчальний рік.

2. Список членів методичного об’єднання класних керівників.

3. Річний план роботи методичного об’єднання.

4. Протоколи засідання методичного об’єднання класних керівників.

5. Аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів.

6. Матеріали «методичної скарбнички класного керівника».

 

ІV. Функціональні обов’язки керівника методичного об’єднання класних керівників

 

Керівник методичного об’єднання класних керівників

1.Відповідає за:

- планування, підготовку, здійснення та аналізу діяльності методичного об’єднання;

- поповнення «методичної скарбнички класного керівника»;

- своєчасне впорядкування документації щодо роботи об’єднання та проведених заходів.

2. Разом із адміністрацією школи стежить за:

- дотриманням принципів організації виховного процесу;

- виконанням класними керівниками їхніх функціональних обов’язків;

- підвищенням науково-методичного рівня виховної роботи;

- вдосконаленням психолого-педагогічної підготовки класних керівників.

3. Організовує:

- взаємодію класних керівників – членів м/о між собою та з іншими структурними підрозділами школи;

- відкриті заходи, семінари, конференції тощо;

- вивчення, узагальнення та використання в практиці прогресивного педагогічного досвіду роботи класних керівників;

консультації з питань виховної роботи.

4. Координує планування, організацію та педагогічний аналіз виховних

заходів класних керівників.

5. Сприяє створенню та розвитку системи виховної роботи класних

 колективів.

6. Керує діяльністю творчих груп класних керівників.

 

 

V. Проведення засідань методичного об’єднання

 

1. Засідання МО класних керівників проводять 4–5 разів на рік: перше (організаційне) засідання — у серпні, інші — 1 раз на чверть.

2. Перспективний план роботи МО затверджують на першому засідання.

3. Під час кожного засідання ведеться протокол засідання.

4. Засідання МО класних керівників проводить голова (керівник) МО, а за відсутності – секретар.

5. Керівництво плануванням та організацією діяльності методичного об’єднання здійснює заступник директора з виховної роботи.

 

Голова МОКК

 

Обов'язки керівника (голови)

методичного об'єднання :

 

  1. Планування роботи методичного об'єднання.
  2. Здійснення моніторингу діяльності МО.
  3. Складання аналітичного звіту роботи.
  4. Надання практичної допомоги вчителям у підготовці доповідей, рефератів, методичних розробок тощо.
  5. Організація роботи з опанування методики викладання молодими вчителями.
  6. Організація систематичного вивчення нових програм та рекомендацій з виховної р-ти.
  7. Відвідування виховних годин, заходів класних керівників.
  8. Допомога в підготовці членів МО до атестації.
  9. Веде ділову документацію. Наприкінцінавчального року складає звіт про роботу за рік.

 

 

 

ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ПРОБЛЕМ

ДЛЯ РОБОТИ З КЛАСНИМ КОЛЕКТИВОМ

  • Моральне  виховання.  Проблема  людяності,  поваги  до  батьків,  до  старших,  до батьківського  дому.
  • Виховання  в  учнів  поваги  до  держави,  її  законів,  до  праці  і  людей  праці Виховання  в  учнів  почуття відповідальності    патріотизму  та  любові  до  Батьківщини
  • Робота  над  згуртованістю, вироблення  навичок  культури  поведінки,  виховання    поваги  до  старших.
  • Розвиток  індивідуальних  здібностей і  талантів , забезпечення  умов  їх  реалізації.
  • Виховання  свідомої  дисципліни,  згуртування  дитячого  колективу.
  • Виховання  в  учнів  правил  культурної  поведінки.
  • Виховання  дисциплінованості,  охайності,  зібраності.  Згуртування  дитячого  колективу
  • Виховання  свідомого  відношення  до  навчання  та  прищеплення

 стійких  навичок  культури  поведінки.

  • Виховання  дітей  в  сім’ї.  Співпраця  сім’ї  і  школи.
  • Виховання здорового способу життя,відповідального ставлення до власного здоров’я.
  • Національної свідомості, любові до землі, до рідної мови, до свого

народу.

  • Виховання  в  учнів почуття єдності з природою, відповідальності за стан її збереження.
  • Виховання зацікавленості та допитливості учнів .
  • Нетрадиційні форми навчання і виховання, як засіб організації творчої діяльності учнів.
  • Виховання почуття відповідальності за націю, державу , за народ, національні святині.
  • Всебічний розвиток особистості на основі виховання  в учнів основ культури та ознайомлення з традиціями та історією рідного краю
  • Розвиток творчих здібностей учнів засобами літератури й художнього слова
  • Прищеплення та розвиток моральних почуттів , переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами , що діють в суспільстві
  • Розширення світогляду дітей завдяки вивченню українських народних традицій та звичаїв.
  • Виховання  почуття патріотизму й любові до природи, формування екологічної культури особистості .
  • Розвиток  самоврядування  в  учнівському  колективі.  Вплив учнівського самоврядування на колектив і особистість .
  •  Формування дружнього організованого колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної виховної роботи.

 

 

  • Виховання  в  дітей  почуття  дружби  і  товаришування.
  • Виховання  шанобливого  ставлення  до  культури,  звичаїв,  традицій  українського  народу.
  • Формування організаційних навичок, вміння співвідносити власні

 інтереси і бажання  з інтересами і бажаннями інших людей.

  • Прищеплення  свідомого відношення  до  навчання  і  виховання  у

 дітей  культури  поведінки.

  • Формування  добросовісного  відношення  до  навчання  і  праці,  укріплення  дисципліни
  • Розвиток учнівського самоврядування в колективі класу.
  • Формування творчої, працелюбної особистості виховання

цивілізованого господаря.

  • Виховання учнів у сучасний період розвитку суспільства
  • Формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою.
  • Виховання особистості в умовах розвитку української державності.
  • Виховання в учнів життєвої компетентності.
  • Формування національної свідомості та самостійності учнів.
  • Мораль як регулятор відносин у колективі.
  • Засоби формування працелюбної особистості.
  • Розвиток духовності школярів на основі засвоєння соціокультурних досягнень вітчизняної та зарубіжної культури.
  • Розвиток світогляду культури учнівської молоді.
  • Виховання рис характеру на основі загальнолюдських норм гуманістичної моралі.
  • Формування у школярів особистісних рис громадянина України.
  • Родинно-сімейне виховання – важливий напрямок роботи класного керівника.
  • Розвиток креативних здібностей учнів.
  • Виховання всебічно розвиненої творчої високоморальної особистості.
  • Розвиток творчого потенціалу учнів, реалізація їх нахилів і здібностей у різних сферах діяльності.
  • Формування екологічної культури особистості, гармонії її відносин з природою.
  • Виховання патріотизму, громадських якостей особистості.
  • Процес самовиховання, саморозвитку особистості.
  • Педагогічні умови культури спілкування вчителів та учнів.
  • Виховання розуміння і сприйняття загальнолюдських моральних цінностей.
  • Формування активної життєвої позиції в умовах особистісно-орієнтованого виховання.

 

 


 

Діагностична картка класного керівника

 

________________________________________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові)

 

 

 

Змістові аспекти діяльності класного керівника

Володію

Потребую

допомоги

Потребую допомоги

 

І. Вивчення соціально-педагогічних умов діяльності класного колективу

1

Вивчення культури поведінки учнів

 

 

2

Вивчення запитів, нахилів, інтересів учнів

 

 

3

Педагогічний аналіз контингенту учнів, які потребують особливої уваги

 

 

4

Вивчення рівня вихованості учнів

 

 

5

Педагогічна діагностика

 

 

ІІ. Планування та розробка основних напрямів роботи

1

Планування роботи класного керівника

 

 

2

Планування виховних заходів

 

 

3

Організація учнівського самоврядування

 

 

ІІІ. Організація роботи з класним колективом

1

Організація роботи із патріотичного виховання, запровадження національних традицій, звичаїв та обрядів, виховання поваги до рідної мови

 

 

2

Розвиток творчих інтелектуальних здібностей, залучення до різноманітної діяльності за інтересами

 

 

3

Організація морально-правового виховання

 

 

4

Надання допомоги в організації роботи органам учнівського самоврядування

 

 

5

Проведення заходів

 

 

 

 

ІV. Робота з батьками

1

Організація та проведення батьківських зборів

 

 

2

Організація педагогічного навчання батьків

 

 

3

Залучення батьків до організації виховної роботи в класі

 

 

4

Організація роботи батьківського комітету

 

 

5

Планування роботи з батьками учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Патріотичний календар

Січень

16.01 -   День кіборгів (захисників Донецького літовища).

20.01 -   День Автономної Республіки Крим.

22.01 -   День Соборності і свободи України.

27.01 -   Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту.

29.01 -   День пам’яті Героїв Крут.

 

 

 

 

 

Лютий

16.02 -   День єднання.

19.02 –  День Державного гербу України.

20.02 -   День Героїв Небесної Сотні.

21.02 -   Міжнародний день рідної мови.

22.02 -   Міжнародний день підтримки жертв злочинів.

24.02 -   Початок російської війни проти України.

25.02 -   День народження Лесі Українки.

 

Березень

01.03 -  Всесвітній день цивільної оборони.

09.03 -  День народження Тараса Шевченка.

10.03 -  День смерті Тараса Шевченка.

14.03 -  День українського добровольця.

26.03 -  День Національної гвардії.

28.03 -  Звільнення Ірпеня.

31.03 -  Звільнення Бучі.

 

Квітень

04.04 -  Міжнародний день просвіти з питань мінної небезпеки.

06.04 - Міжнародний день спорту на благо миру та розвитку.

07.04 -  Всесвітній день здоров’я.

11.04 - Міжнародний день визволення в’язнів фашистських концтаборів.

12.04 -  День працівників ракетно-космічної галузі України.

15.04 -  День довкілля.

17.04 -  День працівників пожежної охорони України.

18.04 -  Міжнародний день пам’яток і визначних місць.

22.04  - Міжнародний день Землі.

26.04 -  Міжнародний день пам’яті про Чорнобильську катастрофу.

30.04 - День прикордонника.

 

Травень

08.05 -  День пам’яті та примирення.

09.05 – День Європи.

16.05 - День вишиванки.

18.05 -  День боротьби за права кримськотатарського народу.

19.05 -  День пам’яті жертв політичних репресій.

23.05 -  День Героїв. День морської піхоти України.

 

 

29.05 -  Міжнародний день миротворців ООН.

 

Червень

01.06 – Міжнародний день дітей (День захисту дітей).

06.06 -  День журналіста в Україні. Підрив Каховської ГЕС у 2023 р.

20.06 -  Всесвітній день біженців.

 

28.06 - День Конституції України.

Липень

04.07 -  День Національної поліції України.

07.07 -  День Військ Протиповітряної оборони України.День Військово-Морських Сил ЗСУ.

08.07- День родини.

15.07 - День українських миротворців.

28.07 -  День хрещення Київської Русі – України.

29.07 -  День Сил спеціальних операцій Збройних Сил України.

Серпень

04.08 -  День Повітряних Сил Збройних Сил України.

06.08 -  День Повітряних Сил Збройних Сил України.

23.08 - Європейський День пам’яті жертв сталінізму і нацизму. День Державного Прапора України.

24.08 - День Незалежності України.

Вересень

01.09 - День знань.

02.09 - День закінчення Другої світової війни.

04.09 - Над будинком Верховної Ради України у 1991 було піднято жовто-блакитний прапор.

10.09 - День фізичної культури і спорту України.День укр. кіно.

15.09 - Міжнародний день демократії.

21.09 - Міжнародний день миру.

29.09 - День пам’яті трагедії Бабиного Яру.

Жовтень

01.10 -  День учителя в Україні. Міжнародний день музики.

14.10 -  День Українського козацтва. День захисників і захисниць

 

 України.

18.10 -  Україна ввійшла до Ради Європи.

20.10 -  День військового зв’язківця.

24.10 - День ООН.

 

 

Листопад

01.11 - День народження Європейського союзу.

03.11 - День інженерних військ України.

06.11 - Міжнародний день запобігання експлуатації навколишнього середовища під час війни.

09.11 - День української писемності та мови.

16.11 - Міжнародний день толерантності.

21.11 - День Гідності та Свободи.

Четверта субота -  День пам’яті жертв Голодомору.

Грудень

05.12 - Всесвітній день волонтерів.

06.12 - День святого Миколая. День Збройних Сил України.

07.12 - День української хустки.

14.12 -  День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

 

 

 

 

Основні функції класного керівника

 

 

1. Організаторські:

• планування і координація всієї виховної роботи з класом ;

• надання допомоги учнівській організації класу;

• встановлення зв’язків з учнівськими та педагогічними колективами, батьками, громадськістю; забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів;

• ведення документації в класі ;

• сприяння розвитку самоврядування колективу.

2. Аналітико-узагальнюючі:

• сприяння всебічного розвитку учнів на основі вивчення їхніх індивідуально-психологічних особливостей.

3. Координаційно-інформаційні:

• забезпечення узгодженості роботи учнівського, вчительського, батьківського колективів.

4. Психогігієнічні:

• встановлення довірливих стосунків з вихованцями, зняття психологічного напруження в учнівському колективі.

5. Стимулюючо-гальмівні:

• активізація чи гальмування учнівської діяльності залежно від її спрямованості.

6. Здоров’єзберігаючі:

* створення сприятливих умов навчання учнів у закладі;

* сформувати в учнів необхідні знання та навички здорового способу життя, навчити використовувати ці знання у

повсякденному житті;

* забезпечити виконання правил поведінки і безпеки учнів під час війни, у різних критичних надзвичайних ситуаціях, що можуть

нести загрозу життю та здоров’ю.

 

Зміст роботи класного керівника

1. Вивчення учнів.

2. Об’єднання учнів у колектив.

3. Співпраця з дитячими та молодіжними організаціями.

 

 

4. Роботи з батьками, громадськістю.

5. Співпраця із патріотичними, культурно-освітніми та позашкільними установами.

6. Організація виховної діяльності: національно-патріотичної, пізнавальної, трудової, художньо-естетичної, суспільно-гуманітарної, фізкультурно-оздоровчої, організаторської, ціннісно-орієнтованої.

7. Індивідуальна робота з учнями.

 

Документація, яку веде класний керівник

1. Класний журнал.

2. Особові справи учнів класу.

3. Табелі успішності та відвідування занять учнями.

4. План виховної роботи.

5. Матеріали виховних годин, години спілкування тощо.

6. Розробки, сценарії виховних годин.

7. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, інструктажі, бесіди з правил поведінки під час війни; правил дорожнього руху тощо, облік проведення інструктажів.

8. Протоколи засідання батьківських зборів.

9. Папка класного керівника.

10. Профілактика булінгу.

11. Батьківський всеобуч.

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ   ПРО   КЛАСНОГО   КЕРІВНИКА

НАВЧАЛЬНОГО   ЗАКЛАДУ   СИСТЕМИ

ЗАГАЛЬНОЇ   СЕРЕДНЬОЇ   ОСВІТИ

1. Загальні положення

1.1. Це положення регламентує діяльність класного керівника загальноосвітнього, професійно-технічного навчального закладу (далі – класний керівник).

1.2. Класний керівник – це педагогічний працівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом учнів класу, навчальної групи професійно-технічного навчального закладу, окремими учнями, їх батьками, організацію і проведення позаурочної та культурно-масової роботи, сприяє взаємодії учасників навчально-вихованого процесу в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвиток учнів (вихованців), їх соціального захисту.

1.3. Класний керівник у визначенні змісту роботи керується

Конституцією України, Декларацією ООН про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійно-технічну освіту», іншими законодавчими і нормативно-правовими актами України, а також цим Положенням.

1.4. Класний керівник здійснює свою діяльність відповідно до основних завдань загальної середньої освіти, спрямованих на:

– виховання громадянина України;

– формування особистості учня (вихованця), його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдаровань;

– виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовку учнів (вихованців) до подальшої освіти і трудової діяльності;

– виховання в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, почуття власної гідності, свідомого

ставлення до обов’язків, прав і свобод людини і громадянина, відповідальності перед законом за свої дії;

– реалізацію права учнів (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

– виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

– виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів (вихованців).

2. Організація діяльності класного керівника

2.1. Обов’язки класного керівника покладаються на педагогічного працівника, загальноосвітнього, професійно-технічного навчального закладу, який має педагогічну освіти, здійснює педагогічну діяльність, фізичний та психічний стан здоров’я якого дозволяє виконувати ці обов’язки.

 

 

2.2. Обов’язки класного керівника покладаються директором

навчального закладу на педагогічного працівника за його згодою і не можуть бути припинені до закінчення навчального року. У виняткових випадках з метою дотримання прав та інтересів учнів (вихованців)

зміна класного керівника може бути здійснена протягом навчального

року.

2.3. На класного керівника покладається керівництво одним класом, навчальною групою. У початкових класах класне керівництво здійснює вчитель початкових класів.

У професійно-технічному навчальному закладі, класне керівництво

здійснюється в навчальних групах, учні(вихованці) яких під час

навчання здобувають повну загальну середню освіту або навчаються на основі базової загальної середньої освіти без отримання повної.

Функціональні обов’язки класного керівника розробляються відповідно

до цього Положення з урахуванням типу закладу та завдань навчально-виховного процесу і затверджуються директором навчального закладу.

2.4. Класний керівник як організатор класного колективу:

– сприяє забезпеченню умов для засвоєння учнями (вихованцями) рівня

та обсягу освіти, а також розвиткові їх здібностей;

– створює умови для організації змістовного дозвілля, профілактики бездоглядності, правопорушень, планує та проводить відповідні заходи;

– сприяє підготовці учнів (вихованців) до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

– проводить виховну роботу з урахуванням вікових та індивідуально-психологічних особливостей учнів (вихованців), їх нахилів, інтересів, задатків, готовності до певних видів діяльності а також рівня

сформованості учнівського колективу;

– координує роботу вчителів, викладачів, майстрів виробничого

навчання, психолога, медичних працівників, органів учнівського самоврядування, батьків та інших учасників навчально-виховного

процесу з виконання заходів щодо формування та здійснення в класному колективі (групі) соціального захисту учнів (вихованців).

2.5. Класний керівник має право на:

– відвідування уроків, занять із теоретичного та виробничого навчання, виробничої практики та позакласних занять у своєму класі (групі), присутність на заходах, що проводять для учнів (вихованців) навчальні, культурно-просвітні заклади, інші юридичні або фізичні особи;

– внесення пропозицій на розгляд адміністрації навчального закладу та педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів (вихованців);

– внесення пропозицій на розгляд батьківських зборів класу (групи) щодо матеріального забезпечення організації та проведення позаурочних

закладів у порядку, визначеному законодавством;

– відвідування учнів (вихованців) за місцем їх проживання (за згодою

 

 

 батьків, опікунів, піклувальників), вивчення умов їх побуту та

виховання;

– вибір форми підвищення педагогічної кваліфікації з проблем виховання;

– вияв соціально-педагогічної ініціативи, вибір форм, методів, засобів роботи з учнями (вихованцями);

– захист професійної честі, гідності відповідно до чинного законодавства;

– матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконання покладених на нього завдань.

2.6. Класний керівник зобов’язаний:

– вибирати адекватні засоби реалізації завдань навчання, виховання і розвитку учнів (вихованців);

– здійснювати педагогічний контроль за дотримання учнями (вихованцями) статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку навчального

закладу, інших документів, які стосуються навчально-виховного процесу;

– інформувати про стан виховного процесу в класі та рівень успішності учнів (вихованців) педагогічну раду, адміністрацію навчального закладу, батьків;

– дотримуватись педагогічної етики, поважати гідність учня (вихованця), захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;

своєю діяльністю стверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі;

– пропагувати здоровий спосіб життя;

– постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру;

– вести документацію, пов’язану з виконанням повноважень класного керівника (класні журнали, особові справи, плани роботи тощо).

2.7. Класний керівник складає план роботи з класним колективом у

формі, визначеній адміністрацією навчального закладу.

2.8. Класний керівник підзвітний у своїй роботі директору навчального закладу, а у вирішенні питань організації навчально-виховного процесу безпосередньо підпорядкований заступнику директора з навчально-виховної роботи.

2.9. Класний керівник може бути заохочений (відзначений) за досягнення високих результатів у виховній роботі з учнями (вихованцями). Форми і види заохочення регулюються законодавством України.

Класний керівник повинен знати:

– сутність і закономірність розвитку особистості, анатомо-фізіологічні, психологічні та вікові особливості вихованців;

– діагностику і методи визначення рівнів вихованості дітей;

– методи аналізу ефективності педагогічного управління процесом всебічного формування особистості;

– теорію і методику національного виховання, специфіку роботи класного керівника, вихователя групи продовженого дня, вихователя школи-інтернату та дитячого будинку, громадських дитячих організацій,

виховної роботи у дитячих клубах за інтересами та позашкільних

 

 

виховних закладах;

– принципи, форми та методи організації виховного впливу на дітей

різних вікових груп; принципи організації різних дитячих об’єднань, учнівських та студентських колективів і керівництва ними.

Класний керівник повинен вміти:

– визначити конкретні завдання виховного впливу, виходячи із загальної мети національного виховання, рівня вихованості дитячого колективу і умов навколишнього середовища;

– реалізувати принципи національного безперервного виховання, народознавчого, людинознавчого і особистісного підходів;

– володіти методами і формами педагогічної діагностики та педагогічного прогнозування, рівня вихованості учнів, колективу і особистості в їхній єдності;

– визначити мету виховання у відповідності з рівнем вихованості дітей, будувати виховний процес на основі глибокого і систематичного

вивчення учнів, їх інтересів, запитів, можливостей, на принципах добровільності та співробітництва;

– регулювати і коректувати міжособистісні стосунки в дитячих та

юнацьких колективах, проводити в них профілактику розмежування, дезінтеграції та конфронтації; на практиці застосовувати принципи наукової організації праці, володіти методами управління дитячим колективом;

– робити учнівське самоврядування найефективнішим виховним засобом, звертаючись до громадської думки, бути обережним, не викликати відчуженості і замкнутості учня; формувати гуманні співвідносини з

учнями на рівні співробітництва і співтворчості з урахуванням національних традицій, соціального оточення;

– об’єднувати виховні зусилля вчителів і вихованців; знаходити розумні методи вплив, нести батькам радість, попереджуючи такі заходи впливу з боку батьків, які заважатимуть добрим взаєминам;

– вести педагогічну пропаганду, домагаючись єдності виховної діяльності школи, позашкільних закладів, сім’ї та громадськості;

– організовувати з дітьми, підлітками, молоддю різні види виховної

роботи: навчальну, трудову, ігрову, природоохо-ронну, дозвілля дітей, гуртки художньої діяльності, спортивні секції; попереджувати дитячий травматизм, працювати з дітьми,Ю які потребують підвищеної

педагогічної уваги;

– сприяти самовихованню учнів, саморозвитку їх суспільно цінних

якостей і створенню умови для самореалізації дитини як неповторної індивідуальності; вміло використовувати у виховній, роботі духовні надбання рідного народу, усну народну творчість, культурно-історичну національні традиції української етнопедагогіки;

– аналізувати, узагальнювати і використовувати передовий педагогічний досвід. Систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію. Застосовувати регіональні прийоми пошуку, відбору і використання

 

 

педагогічної інформації.

Актуальні проблеми самоосвіти класних керівників

1.Завдання і зміст роботи класного керівника по національному

вихованню учнів.

2. Форми і методи виховної роботи в класі. Методика фронтальної,

групової та індивідуальної форм роботи з учнями класу.

3. Робота класного керівника по розвитку учнівського самоврядування.

4. Форми і методи виховання в учнів свідомої дисципліни і високої культури поведінки.

5. Напрямки діяльності класного керівника. Вимоги до його діяльності.

6. Спільна робота класного керівника з активом класу.

7. Методика підготовки і проведення класних зборів, годин класного керівника.

8. Виховання доброти чесності, скромності, людяності, порядності – одне із завдань морального виховання учнів.

9. Духовна культура учня: особливості школяра.

10. Перспективи в житті колективу і методика їх визначення.

11. Індивідуальна робота з учнями.

12. Шляхи взаємодії класного керівника і батьків по підготовці учнів до життя і праці.

13. Планування виховної роботи з учнями.

 

КЛАСНИЙ КЕРІВНИК В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ

Вимоги

Суспільно-гуманістична спрямованість

Педагогічна майстерність

Ерудиція і культурний кругозір

Авторитет

Педагогічний такт

Любов і повага до дітей

Педагогічний оптимізм

Організаторські вмінні навички

Творчий підхід

Безперервне підвищення кваліфікації

функції

Організаторська, аналітично-узагальнююча, координаційно-інформаційна, психо-гігієнічна, стимулюючо-гальмуюча.

Виховні завдання

Виховання високоморального підростаючого покоління, формування у нього українського менталітету на основі відродження традицій свого народу.

Створення необхідних умов для фізичного розвитку учня, збереження та зміцнення їх здоров’я.

Духовно-моральне виховання, головною особливістю якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.

Розвиток таланту, розумових та фізичних здібностей,

 

формування в учнів високої культури розумової праці, організацію змістовного дозвілля.

Підготовка учнів до господарсько-трудової діяльності.

Створення умов для вільного вибору світоглядної позиції.

Гуманізація педагогічного процесу, демократизація відносин у школі.

Визначальними в роботі є воля, інтереси дітей.

Індивідуалізація виховання, фундаментом якої є ідея захисту вихованця у навчанні, здоров’ї, сфері спілкування.

Організація родинного виховання.

Зміст роботи

Вивчення учнів, індивідуальний підхід

Створення і розвиток учнівського колективу, забезпечення його життєдіяльності.

Спільна діяльність з учнівськими, дитячими та молодіжними організаціями.

Зв’язок з культосвітніми та позашкільними закладами.

Робота з батьками, громадськістю.

Організація здорового способу життя вихованців.

Зв’язок із шкільним психологом.

Соціальний захист учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заходи з підвищення

кваліфікації класних керівників

 

 

З метою підвищення кваліфікації класних керівників, сприяння поширення і впровадження у практику кращого досвіду класних керівників здійснити такі заходи:

 

1.Визначити проблемне питання, над яким працюватиме МО в

2023-2024 навчальному році.

                                   Серпень 2023р. Керівник МО

2.Регулярно проводити засідання  МОКК.

                                   Протягом року. Члени МОКК

3. На засіданнях МО систематично ознайомлюватись із новинками

методичної літератури, рекомендаціями, листами МОН та періодичними виданнями.

                                     Постійно.   Члени МОКК.

4. Провести творчі звіти класних керівників, які атестуються.

                                      Лютий 2024. Керівник МО  

5.  Кожному класному керівнику працювати над виробленням

особистого творчого підходу до виховання, створювати свою систему виховної роботи.                                          

                                   Протягом року. Класні керівники.

 

 

 

 

 

Аналіз роботи методичного об’єднання

класних керівників 1 – 11 класів

за 2022/2023 навчальний рік

 

На виконання плану роботи ліцею, протягом 2022/2023

навчального року було організовано роботу методичного об’єднання класних керівників 1 - 11 класів, яке працювало згідно плану роботи ліцею та плану роботи методичного об’єднання класних керівників.

Методична робота шкільного методичного об'єднання класних керівників у 2022/2023 н. р. була спрямована на реалізацію

виховної теми закладу «Виховання гармонійної особистості,

патріота своєї країни, орієнтованого на загальнолюдські, соціокультурні та національні цінності». Особлива увага приділялася питанням національно-патріотичного виховання. Усі класні керівники відшукували шляхи

розв’язання проблеми:

- через підвищення потенційних творчих можливостей класних керівників;

- через впровадження інноваційних технологій в їх діяльність;

- шляхом підвищення методичної компетенції класних керівників в роботі з класним колективом.

Головні зусилля в роботі МО було спрямовано: на надання

 допомоги класним керівникам у підвищенні їх професійної майстерності, створення творчої робочої атмосфери, створенні сприятливого морально-психологічного мікроклімату для пошуку та реалізації ефективних виховних технологій, втілення інновацій, загальної оптимізації виховного процесу.

Класний керівник має бути яскравою, інтелігентною, неповторною

особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань, прагнути до постійного вдосконалення, духовного зростання.

Методичне об`єднання класних керівників працювало над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах. 2022/2023 навчальний рік став особливим як для ліцею,

так і окремо для кожного класу. Адже потребував багато зусиль,

щоб організувати якісну і безпечну освіту та виховання в умовах війни. Було налагоджено проведення уроків та виховних заходів з дотриманням усіх

вимог безпеки.

Сьогодні ми розглядаємо стратегію виховання як багатокомпонентну та багатовекторну систему, яка є основою формування особистості школяра-патріота своєї країни, що  значною мірою впливає на розвиток України в

цілому. Саме країна та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення

власної долі, долі своєї держави, подальших глобальних змін на

 планеті, утвердження демократичних цінностей та мирного співіснування народів. Пріоритетним напрямом виховання у 2022/2023 навчальному році

стало формування в учнів ціннісного ставлення до суспільства та держави, які проявляються в таких якостях: самосвідомість, національна свідомість,

 

 

патріотизм, правосвідомість, політична культура тощо. А стрижнем

виховного процесу є національно – патріотичне та громадянське виховання.

Плануючи виховні справи, класні керівники враховували актуальність

обраних тем, вікові особливості школярів, ситуацію в суспільстві та країні, виховні можливості заходів. Усі виховні справи, передбачені виховними планами роботи на 2022/2023 навчальний рік, були реалізовані у формі

виховних заходів у межах класу; у роботі учнівського самоврядування;

гуртковій роботі; роботі з батьками; спільній роботі педагогічного колективу

та громадських, волонтерських організацій.

Робота методичного об’єднання класних керівників спрямована

на формування умінь учителів плідно працювати з учнями, враховуючи

інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання. Однією з основних проблем у

виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на правовий аспект у вихованні учнів, схильних до

правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони

чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини.

За 2022/2023 навчальний рік проведено 5 засідань методичного об’єднання згідно плану.

Впродовж 2022/2023 н. р. всі класні колективи приймали активну участь у

житті школи згідно виховного плану роботи школи.

Значна увага класними керівниками приділяється питанням патріотичного виховання, безпеці  та правовій освіті. Особливу увагу класні керівники приділяють індивідуальній роботі з учнями.

В якості основних форм роботи визначені тематичні засідання методичного об’єднання; участь в роботі педагогічної ради й нарадах при директорові.

Усі класні керівники мають план виховної роботи, складений за розділами; соціальний паспорт класу; папку класного керівника.

У 2023/2024 навчальному році класні керівники продовжать

творчо підходити до планування своєї роботи, працювати над підвищенням свого методичного рівня, активніше вивчати теоретичні питання стосовно проблем сучасного виховання та застосовувати їх на практиці, впроваджувати у свою роботу сучасні педагогічні технології і практики.

Проаналізувавши роботу методичного об’єднання класних керівників, можна зробити висновок про те, що класні керівники та всі члени МО підвищують

свою фахову майстерність, мають результативність у роботі з вихованцями.

Разом з тим педагогічному колективу необхідно:

- вдосконалювати роботу за пріоритетними напрямами виховної діяльності;

- пропагувати патріотичні цінності;

- продовжити роботу з учнями щодо попередження негативних проявів та правопорушень в учнівському середовищі;

 

 

- продовжити роботу по організації виховного процесу на основі вивчення та розвитку здібностей учнів, особистісних відносин;

- продовжувати роботу по організації та участі як класних колективів, так і окремих учнів у позакласних та позашкільних виховних заходах;

- систематично підтримувати тісний зв’язок з родинами учнів, в яких виховуються учні, схильні до правопорушень, та учні, котрі часто

пропускають уроки;

- продовжити реформування учнівського самоврядування;

- продовжувати підвищення професійної майстерності класних керівників;

- висвітлювати свої досягнення з виховної роботи на сайті

 закладу.

 

 

Робота з новопризначеними

класними керівниками

Новопризначені класні керівники

ПІП

Стаж роботи

Клас

Спеціальність, коли закінчив навчальний заклад

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заходи

Терміни проведення

1

  • Бесіда - консультація : « Система  планування виховної роботи»
  • Обмін досвідом: « Планування виховної роботи з класним колективом: оптимальні форми та методи; «родзинки» у роботі класного керівника»
  • Практикум : « Складання плану виховної роботи на I семестр 2023-2024 н.р.».

Вересень 2023

2

  • Практичні поради: « Аналіз і оцінювання результатів діяльності класу»
  • Практикум « Відвідування та обговорення годин спілкування»
  • Робота класного керівника щодо профілактики травматизму та збереження життя під час війни.

Жовтень 2023

3

  • Практичні поради: « Вивчення особистості школярів»
  • Практикум : « Складання конспектів години спілкування»

Листопад 2023

4

  • Робота в шкільному методичному кабінеті: « Ознайомлення з науково – методичною літературою»
  • Практикум: « Складання плану виховної роботи на II  семестр»

Грудень 2023

5

  • Бесіда: « Організація та проведення на базі класу колективних творчих справ, класних годин».
  • Бесіда: « Організація учнівського врядування» в класі»

 

Січень 2024

6

  • Практичні поради психолога : « Методики вивчення учнівського колективу».

Лютий 2024

7

  • Практичні поради: « Організація роботи з активом батьків»
  • Бесіда: « Планування й організація роботи з батьками».

 

 

 

Березень 2024

8

  • Ознайомлення з новинками педагогічної літератури

Квітень 2024

9

  • Творчі звіти класних керівників.
  • Діагностування класних керівників.

 

Травень 2024

 

 

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ

МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ

 КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ

Уплатнывського ліцею

на 2023/2024 н. р.

 

Серпень 2023 року:

«Підготовка до нового навчального року»

 

Питання до обговорення

Відповідальні

1

Аналіз роботи МОКК за 2022- 2023 н.р.

Керівник МО

2

Визначення основних напрямків методичної роботи на 2023/2024 начальний рік. Обговорення та реалізація методичної проблеми МО класних керівників.

Члени МО, керівник МО

3

Ознайомлення з нормативно – правовими документами на 2023 - 2024 навчальний рік.:

•        методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2023 - 2024 навчальному році;

•        про проведення Першого уроку у 2023 - 2024 навчальному році та ін.

 

•        проведення виховної роботи в умовах війни.

 

Керівник МО

4

Корегування та затвердження плану роботи МО класних керівників на 2023/2024 навчальний рік.

Керівник МО, члени МО

5

Про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах пандемії та війни. Про організацію та проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів у закладі.

Керівник МО

 

 

Протокол №1

засідання методичного об’єднання класних керівників

___________________ліцею

від 30.08.2023року

 

Присутні: 9

Відсутні:0

Порядок денний

1. Аналіз роботи МОКК за 2022- 2023 н.р.

2. Визначення основних напрямків методичної роботи на 2023/2024 начальний рік. Обговорення та реалізація методичної проблеми МО класних керівників.

3. Ознайомлення з нормативно – правовими документами на 2023 - 2024 навчальний рік:

•        методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у

навчальних закладах у 2023 - 2024 навчальному році;

•        про проведення Першого уроку у 2023 - 2024 навчальному році та ін.

•        проведення виховної роботи в умовах війни.

4. Корегування та затвердження плану роботи МО класних керівників на 2023/2024 навчальний рік.

5.Про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах пандемії та війни. Про організацію та проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів у закладі.

 

Слухали:

1.Савісько Н.В., яка зробила аналіз результативності виховної роботи

за минулий навчальний рік і окреслила завдання класних керівників по

здійсненню виховання учнів у 2022/2023 навчальному році. Голова МО

наголосила, що робота методичного об’єднання сприяла покращенню

виховного процесу у закладі.

Головні зусилля методоб’єднання були спрямовані на розкриття

індивідуальних можливостей класних керівників, надання їм реальної і дієвої

 

 

 

допомоги у підвищенні професійної майстерності та створення творчої

атмосфери і комфортного морально-психологічного клімату, які не тільки

сприяли підвищенню теоретичного рівня вчителів та розширенню їхнього

світогляду, а й допомагали отримати необхідні знання для втілення

інноваційних виховних технологій у виховний процес.

2.Литвин О.Г., яка акцентувала увагу на основних напрямках

виховної роботи та ознайомила класних керівників з планом роботи МО

класних керівників на 2023/2024 навчальний рік. Запропонувала шляхи

реалізації методичної проблеми МО класних керівників та наголосила на

необхідності планування виховної роботи в 1-5 класах – за програмою «НУШ

у поступі до цінностей» (за компетентностями), а в 6-11 класах – за

програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх

навчальних закладів України».

3. Слухали Савісько Н.В., яка здійснила огляд нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів із питань планування і організації

виховної роботи у закладах освіти у 2023/2024 навчальному році. Класним керівникам необхідно звернути увагу на національно-патріотичне виховання підростаючого покоління, пропагування здорового способу життя,

профілактиці правопорушень, на розвиток екологічних умінь, навичок соціалізації та підготовці молодогопокоління до дорослого життя, професійну орієнтацію учнівської молоді, а також  на особливості організації виховного процесу, форми та методи виховної роботи в умовах воєнного стану.

Савісько Н.В. звернула увагу на методичні рекомендації для класних керівників до проведення Першого уроку в 2023-2024 навчальному

році. 

4. Савісько Н.В.  рекомендувала класним керівникам при написанні

виховних планів врахувати усі зауваження та рекомендації, а також діючі нормативні документи, При виборі форм роботи з дітьми звертати увагу на психологічні та вікові особливості учнів.

5. Литвин О.Г. зауважила на  необхідності подальшого проведення  Єдиного першого уроку з безпеки з метою створення нормальних умов для

неповнолітніх, профілактики правопорушень в умовах воєнного стану, а

також проведенні Загальноукраїнської хвилини мовчання.

Ухвалили:

1. Роботу методичного об’єднання класних керівників за 2022-2023

навчальний рік вважати задовільною.

2. При визначенні напрямків роботи класного керівника з виховання

здобувачів освіти керуватися навчально-методичною та виховною

проблемами закладу, методичними рекомендаціями з питань організації

виховної роботи у закладах освіти у 2023-2024 навчальному році.

3. Затвердити методичну проблему та план роботи методичного об’єднання класних керівників.

4. Затвердити планування класних керівників 1-5 класів за програмою «НУШ

у поступі до цінностей» (за компетентностями), а в 6-11 класах – за

програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх

 

 

навчальних закладів України (2023)» на І семестр 2023/2024 навчального

року.

5. Узяти до уваги рекомендації МОН щодо проведення Першого уроку в

2023/2024 навчальному році.

 

 

Голова МОКК: Савісько Н.В.

Секретар МОКК: Литвин О.Г.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора