A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Уплатнівський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

"Безпечне освітнє середовище"

Безпечне освітнє середовище – це стан освітнього середовища, в якому наявні безпечні умови навчання праці, де комфортна взаємодія вчителів, учнів та батьків, відсутні прояви насильства.   

Комфортність в освітньому середовищі – оцінка емоцій, почуттів та домінуючих переживань у процесі взаємодії дорослих та дітей в освітньому середовищі закладу. 

Задоволеність освітнім середовищем – задоволення базових потреб дитини у:

  • допомозі та підтримці;
  • збереженні та підвищенні її самооцінки;
  • пізнанні та діяльності;
  • розвитку здібностей та можливостей.

 

Принципи безпечного освітнього середовища:

  • принцип домінування життя людини як головної цінності що визначає модель необхідної безпеки, максимально усуває ризики, які загрожують життю як дітей, так і дорослих;
  • принцип регіональної специфіки передбачає облік небезпек і можливих надзвичайних ситуацій конкретного регіону;
  • принцип комплексності оцінки небезпек (оцінки різних освітніх ризиків на основі комплексного системно-синергетичного підходів;
  • принцип мінімакса, що визначає досягнення максимального ефекту безпеки при наявності мінімуму ресурсного забезпечення;
  • принцип максимальної ефективності управління системою заходів і педагогічних умов спрямованих на забезпечення максимальної безпеки освітнього середовища і школи, як соціального інституту в цілому.

 

Запобігання та протидія насильству.

Основна характеристика процесу взаємодії учасників освітнього середовища щодо запобігання та протидії насильству – це особистісно-довірливе спілкування, відсутність якого спричиняє досить негативні наслідки, як-от: 

  • емоційний дискомфорт;
  • небажання висловлювати свою точку зору,  думку;
  • негативне ставлення до себе;
  • втрата особистої гідності;
  • небажання звертатися по допомогу;
  • ігнорування особистих проблем і труднощів інших дітей та дорослих;
  • неуважність до прохань і пропозицій.

Робота над створенням освітнього середовища не припиняється з досягненням певного результату, адже це:

  • безперервний процес реагування на нові виклики життя;
  • пошуку нових можливостей, ресурсів;
  • генерування ідей та правил.

 

 

Порядок реагування у випадках насильства проти дітей

Працівник закладу, який підозрює, що дитина стала жертвою насильства, надає інформацію в письмовій формі класному керівнику, педагогу, психологу або керівнику закладу. Вони повинні викликати батьків або опікунів цієї дитини і повідомити їм про це. Необхідно підготувати опис ситуації дитини в закладі та в родині на підставі своїх розмов з дитиною вчителями, батьками і розробити план допомоги дитині.

План допомоги – це вжиття заходів для забезпечення безпеки дитини; підтримка навчального закладу або направлення дитини до спеціалізованого центру для отримання допомоги.

 

Принцип захисту особистих даних дитини

Працівник закладу може використати інформацію про дитину з освітньою або навчальною метою за умови анонімності та неможливості її ідентифікації. 

Працівник закладу не має права надавати інформацію про дитину представникам засобів масової інформації.

 

Принцип захисту зображень

Працівники закладу не мають права давати дозвіл на фото-, відеозйомку дітей або їх аудіозапис на території закладу без попередньої згоди батьків або опікунів дитини в письмовій формі. 

 

Принципи доступу дітей до мережі Інтернет

На території закладу дитина має доступ до мережі Інтернет в таких випадках:

  • під наглядом вчителя на заняттях з вивченням комп’ютера. Вчитель має розповісти дитині про принципи безпечного користування мережею Інтернет;
  •  без нагляду вчителя на комп’ютерах навчального закладу для вільного доступу з постійно доступними навчальними матеріалами;
  • відповідальний учитель за безпечний доступ до мережі Інтернет надає кожній дитині індивідуальний логін і пароль і забезпечує доступ до мережі Інтернет через сервер закладу;
  • відповідальний учитель за безпечний доступ до мережі Інтернет встановлює регулярне оновлення таких елементів: 
  • програмне забезпечення для блокування доступу до небажаних ресурсів;
  • програмне забезпечення для контролю користування дітьми мережею Інтернет;
  • програмне забезпечення для блокування спаму;
  • антивірусне програмне забезпечення;
  • мережевий захист (брандмауер);
  • програмне забезпечення оновлюється один раз на місяць та перевіряється, чи не має небезпечних матеріалів на комп’ютерах.

Відповідальна особа має повідомити педагога про дитину, яка використовувала комп’ютер для завантаження небезпечних матеріалів. Педагог повинен провести розмову з такою дитиною стосовно безпечного використання мережі Інтернет.

Фото без описуФото без описуФото без опису




 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора